REF Q181 H36
Abell, S. K., Lederman, N. G. (Ed.) (2006). Handbook of research on science education. Mahwah, NJ: Lawrence
Tabla de contenido
REF. LB1025.3 I58 1995
Anderson, L. W. (Ed.) (1995). International encyclopedia of teaching and teacher education. Oxford, UK: Pergamon
LB1775 V54 V.1
Biddle, B. J., Good, T. L., Goodson, I. F. ( 2000) La enseñanza y los profesores I. La profesión de enseñar. Barcelona; México: Paidós.
LB1775 V54 V.2
Biddle, B. J., Good, T. L., Goodson, I. F. ( 2000) La enseñanza y los profesores II. La enseñanza y sus contextos. Barcelona; México: Paidós.
LB1775 I68
Biddle, B. J., Good, T. L., Goodson, I. F. (1999). International handbook of teachers and teaching. Dordrecht; Boston: Kluwer. Parte uno.
Tabla de contenido
LB1775 I68
Biddle, B. J., Good, T. L., Goodson, I. F. (1999). International handbook of teachers and teaching. Dordrecht; Boston: Kluwer. Parte dos
Tabla de contenido
REF. LB2806.15 S34
Connelly, M., Fang He, M., Phillion, J. (2008). The Sage handbook of curriculum and instruction. Los Angeles: Sage Publications
Tabla de contenido
REF LB2806.4 H36 1998
Firth, G. R., Pajak, E. F.(Ed.). 1998). Handbook of research on school supervisión. New York: Macmillan Library Reference USA; New York: Prentice Hall International.
Tabla de contenido
REF. Q181.A1 H36 1994
Gabel. D. L.(Ed.)(1994). Handbook of research on science teaching and learning. Nueva York: Macmillan.
Tabla de contenido
REF LB1028 H36 2016
Gitomer, D. H., Bell. C. A. (2016). Handbook of research on teaching. Washington, DC: American Educational Research Asociación. 5aed. Washington, D. C.: American Educational Research.
Tabla de contenido
REF QA11 H36
Grouws, D. (Ed.) (1992). Handbook of research on mathematics teaching and learning. A Project of the National Council of Teachers of Mathematics. New York: MacMillan Library Reference: Simon & Shuster Macmillan
Tabla de contenido
REF P95.3 H36
Markee, N. (2015). The handbook of classroom discourse and Interaction. Malden, MA: Wiley Blackwell.
Tabla de contenido
REF LB1029.RA M36
Philip, H. M:, Suiter, P., McClung, R. M. (1987). Handbook in diagnostic-prescriptive teaching in the elementary schools. Boston: Allyn and Bacon
Tabla de contenido
Saha, L. J. (2009). International Handbook of research on teachers and teaching. Boston, MA: Springer 2009. https://link.springer.com/book/10.1007/978-0-387-73317-3
LB1032 H36
Sharan, S. (Ed.). 1999. Handbook of cooperative learning methods. London: Praeger.
Tabla de contenido
REF LB1584 H36
Shaver, J. P. (Ed.)(1991). Handbook of research on social studies teaching and learning. Nueva York: Macmillan Publishing Company; toronto: Collier Macmillan Canadá ; Nueva York: Maxwell Macmillan Internacional.
Tabla de contenido
LB1028 W5718 1986
Wittrock, M. C. (1986). Handbook of research on teaching. A Project of the American educational Research Assocaition. 3ª ed. New York: MacMillan.
Tabla de contenido
LB1028 W5718
Wittrock, M. C. (Comp.)(1989). La investigación de la enseñanza. V. I. Enfoques, teorías y métodos. Barcelona: Paidós.
Tabla de contenido
LB1028 W5718
Wittrock, M. C. (Comp.)(1989). La investigación de la enseñanza. V. 2. Métodos cualitativos y de observación. Barcelona: Paidós.
Tabla de contenido
LB1028 W5718
Wittrock, M. C. (Comp.)(1989). La investigación de la enseñanza. V. 3. Profesores y alumnos. Barcelona: Paidós.
Tabla de contenido
Libros editados
LB45 L63
Anderson-Levitt, K. (Ed.) (2003). Local meanings, global schooling. Anthropology and world culture theory. New York: Palgrave Macmillan.
Tabla de contenido
LB41 S35
Barton, L., and Walker, S. (Eds.) (1981). Schools, teachers & teaching. The Falmer Press.
Tabla de contenido
LB1775. 4. G7 T43
Bell, J. (Ed.) (1995). Teachers talk about teaching: coping with change in turbulent times. Buckingham, England; Philadelphia: Open University.
Tabla de contenido
LB1025 B45
Bellack, A. (Ed.). Theory and research in teaching. New York: Teachers College Record.
Tabla de contenido
LC90 F73
Dale, R., Ferguson, R., and Robinson, A. (Eds.) (1988). Frameworks for teaching. Readings for the intending secondary teacher. London: Hodder and Stoughton.
Tabla de contenido
LB1737.G7 B43 2001
Dillon, J., and Maguire, M. (Eds.) (2001). Becoming a teacher: issues in secondary teaching. Buckingham, England: Open University.
Tabla de contenido
LB41 G47
Ezpeleta, J., Furlán, A. (Comp.) (1992). La gestión pedagógica de la escuela. Santiago, Chile: UNESCO: OREALC.
Tabla de contenido
LA2311.B42 1997
Foster, M. (Ed.) (1997). Black teachers on teaching. New York: New Press.
Tabla de contenido
LB5.1.M6 G54
Gimeno Sacristán, J. y A.I. Pérez Gómez (1992). Comprender y transformar la enseñanza. Madrid: Morata.
Tabla de contenido
LC201 P76
Hammersley, M., and Woods, P. (Eds.). (1976). The process of schooling. A sociological reader. London: Routledge and Kegan Paul; The Open University.
Tabla de contenido
LB3013 C53 1984
Hargreaves, A., Woods, P. (Eds.) (1984). Classrooms & staffrooms. The sociology of teachers & teaching. England: Open University Press.
Tabla de contenido
LC201 P76 Hammersley, M. Woods, P. (Eds.) (1976). The process of schooling. A sociological reader.
Tabla de contenido
LB117 H36
Hargreaves, A., Woods, P. (Ed.) (1984). Life in school. The sociology of pupile culture. Milton Keynes: Open University Press.
Tabla de contenido
LB1025 H47 T.1
Hernández Ruíz, S. (Dir.). Metodología general de la enseñanza. México: Unión Tipográfica Editorial Hispano Americana.
Tabla de contenido
LB1025 H96
Hyman, R. T. (Ed.) (1968). Teaching. Vantage points for study. 2ª ed. Philadelphia: J. B. Lippincottm Company.
Tabla de contenido
LB1025.2 L38
Lauwera, J. A. (Ed.). (1969). Teachers and Teaching. London: Evans Brothers Limited.
Tabla de contenido
LB1029.C53 E48
Little, A. W. (Ed.) (2006). Education for all and multigrade teaching: challenges and opportunities. Dordrecht, The Netherlands: Springer.
Tabla de contenido
LB1042 N37
McEwan, H., Egan, K. (Comps.) (1995). La narrativa en la enseñanza. El aprendizaje y la investigación. Argentina: Amorrortu.
Tabla de contenido
SEP70 F1226 S46 No. 137
Mckenzie, N., Eraut, M., y Jones, H. C. (Eds.) (1974). La enseñanza y el aprendizaje. Introducción a nuevos métodos y recursos en la educación superior. I. Nuevas perspectivas. México: SEP.
Tabla de contenido
SEP70 F1226 S46 No. 138
Mckenzie, N., Eraut, M. Jones, H. C. (Eds.) (1974). La enseñanza y el aprendizaje. Introducción a nuevos métodos y recursos en la educación superior. II. Metodología y la administración de recursos. México: SEP.
Tabla de contenido
LB2331 E6718
Morris, W. (Ed.) (1970). Enseñanza universitaria. Reforma de sus métodos. México: EditorialPax-México, Librería Carlos Cesarman.
Tabla de contenido
LB2341 A74t 2010
Welkener, M. M., Kalish, A., y Bandeen, H. M. (Eds.) (2010). Teaching and learning in the college classroom. New York: Pearson Learning Solutions.
Tabla de contenido
LC191 S35
Woods, P. y Hammersley, M. (Ed.) (1976). School experience: explorations in the sociology of education. New York: St.Martyn's Press.
Tabla de contenido
LC191.2 S63
Woods, P., y Pollard, A. (Eds.) (1988). Sociology and teaching. London: Croom Helm.
Tabla de contenido
Libros monográficos
LC3735.A2 A34
Achilli, E. L. (1996). Práctica docente y diversidad sociocultural. Rosario: Homo Sapiens: Centro de Estudios Antropológicos en Contextos Urbanos.
LB43 A54
Alexander, R. (2001). Culture and pedagogy. International comparisons in primary education. Malden, MA: Blackwell Publishing.
LB1555 A64
Anderson-Levitt, K. M (2002). Teaching cultures. Knowledge for teaching first grade in France and the United States. Cresskill, New Jersey: Hampton Press.
LB1775 C83 No. 17
Arnaut, A. (2004). El Sistema de formación de maestros en México. Continuidad, reforma y cambio. México: SEP.
LB1775 C83 No. 17
Arnaut, A. (1998). Historia de una profesión. Los maestros de educación primaria en México, 1887-1994. México: SEP.
LC4095 A83
Avalos, B. (1986). Teaching children of the poor. An ethnographic study in Latin America. Ottawa: International Development Research Centre.
LB1025.3 A94
Ayers, W. A., Tanner, R. A (2010). To teach. The journey, in comics. New York: Teachers College Record.
LB1707 B43
Becerril Calderón, R. (1999). Comprender la práctica docente. Categorías para una interpretación científica. Querétaro: Instituto de Querétaro: Plaza y Valdés.
LB1775 B59
Bixio, C. (2013). Maestros del siglo XXI. El oficio de educar. Homenaje a Paulo Freire. Rosario: Homo Sapiens.
LC191.S47 no. 1
Brophy, J. (2005). Enseñanza. México: International Academy of Educaction
BV1534 B75 1993
Bryan, C. D. (1993). Learning to teach, teaching to learn: a holistic approach. Nashville, Tennessee: Broadman & Holman Publishers.
LC5131 B87
Burke Leacock, E. (1969). Teaching and learning in city schools: a comparative study. New York: Basic Books.
LB1555 C53
Caruso, M. (Ed.) (2015). Classroom struggle. Organizing elementary school teaching in the 19th century. New York: Peter Lang.
LB1033 C39 1988
Cazden, C. B. (1988). Classroom discourse. The language of teaching and learning. Portsmouth, NH: Heinemann.
LB1033 C3918
Cazden, C. B. (1991). El discurso en el aula. El lenguaje de la enseñanza y del aprendizaje. Barcelona: Paidós.
LB1025.2 C53
Clandinin, D. J. (1986). Classroom practice. Teacher images in action. London: Falmer Press.
LA216 C83 1993
Cuban, L. (1993). How teachers taught. Constancy and change in American classrooms, 1890-1990. New York; London: Teachers College Press.
LB1025.D118
Danilov, M.A. (1968). El proceso de enseñanza en la escuela. México: Grijalbo.
LA428 D66
Donath de la Peña, L. (1989). La práctica educativa universitaria. Crítica y alternativa. Guadalajara: Universidad de Guadalajara.
LB14.7 D87
Dussel, I. y M. Caruso. (1996). La invención del aula. Una genealogía de las formas de enseñanza. Argentina: Santillana.
LB1033.E4918
Edwards, D. (1988). El conocimiento compartido. El desarrollo de la comprensión en el aula. Barcelona, España: Paidós; Ministerio de Educación y Ciencia.
LB1027.5 E75
Erickson, F. (1985). Qualitative methods in research on teaching. Michigan: Institute for Research on Teaching.
P95 E75
Erickson, F. (2004). Talk and social theory. Ecologies of speaking and listening in everyday life. Cambridge; Malden, MA: Polity Press.
LB1025.3 F46
Fenstermacher, G. D., y Soltis, J. F. (1992). Approaches to teaching. New York: Teachers College Press. (Pdf)
LB1027 F53
Flanders, N. A. (1970). Analyzing teaching behavior. Reading, Mass: Addison-Wesley.
PM107 F73 2002
Francis, N. y Reyhner, J. (2002). Language and literacy teaching for indigenous education. A bilingual approach. Clevedon: Multilingual Matters LTD.
LB1025.2. e574 G56
Gimeno Sacristán, J., y Gómez Pérez, A. (1989). La enseñanza. Su teoría y su práctica. Madrid: Akal.
LC191.8 G66
Goodson, I., y Walker, R. (1991). Biography, identity and schooling: episodes in educational research. London: The Falmer Press.
LB1043.2.M4 G73
Granja Castro, J. (2004). Métodos, aparatos y máquinas para la enseñanza en México en el siglo XIX. Imaginarios y saberes populares. Barcelona, México: Ediciones Pomares.
LB1025.2 G74
Green, T. F. (1971). The activities of teaching. New York: McGraw-Hill Comp.
LB885 G74
Green, M. (1973). Teacher as stranger. Educational philosophy for the modern age. Belmont, California: Wadsworth Publishing.
LB1025.3 H37
Hargreaves, A. (2003). Teaching in the knowledge society. Education in the age of insecurity. New York: Teachers College Record.
LA637 .H56 2000
Henkel, M. (2000). Academic identities and policy change in higher education. London: Philadelphia: Jessica Kingsley.
LB1025 H5418
Highet, G. (1978). El arte de enseñar. Buenos Aires: Paidós.
LB1027 H96
Hyman, R. T. (1970). Ways of teaching. Philadephia: J. B. Lippincott.
LB1025.3 J3318
Jackson, P. W. (1999). Enseñanzas implícitas. Argentina: Amorrortu.
LB1778.4 J33
Jackson, P. W. (1986). The practice of teaching. New York: Teachers College.
LB2844.53.U6 K49
Kerchner, C. T., Kopich, J. E., y Weeres, J. G. (1997). United mind workers. Unions and teaching in the knowledge society. San Francisco: Jossey-Bass.
LC191.8 K47
Kessler, G. (2002). La experiencia escolar fragmentada. Estudiantes y docentes en la escuela media en Buenos Aires. Buenos Aires: Instituto Internacional de Planeamiento de la Educación, Unesco.
LB1033.5 M85
Kress, G. y otros (2001). Multimodal teaching and learning. The rhetorics of the science classroom. London: Continuum.
LB1631 E64
Kress, G. y otros (2005). English in urban classrooms: a multimodal perspective on teaching and learning. London: Routledge Falmer.
LB2837.L66
López, O. (2001). Alfabeto y enseñanza domésticas. El arte de ser maestra rural en el Valle del Mezquital. México: Centro de Investigaciones y Estudios Superiores en Antropología Social: Consejo Estatal para la Cultura y las Artes de Hidalgo.
LB1775 L67
Lortie, Dan C. (1975). School-teacher. A sociological study. Chicago: University of Chicago Press.
LB1775 T44
McClosky, M. G. (1971). Teaching strategies and classroom realities. Englewood Cliffs: Prentice Hall.
LB1025.3 M4518
Meirieu, P. (2004). En la escuela hoy. Barcelona: Octaedro.
Tabla de contenido
LB1131 M47
Mercado Maldonado, R. (2002). Los saberes docentes como construcción social. La enseñanza centrada en los niños. México: Fondo de Culture Económica.
LB1028 M47
Mercado Maldonado, R., Luna Elizarrarás, M. E. (2013). Saber enseñar un trabajo de maestros. Análisis de la docencia en el aula y propuesta para mejorarla. México: Cinvestav: Ediciones SM.
LA429 M48o 1998 I
México. Secretaría de Educación Pública. (1998). Observación y práctica docente I. Programa y materiales de apoyo para el estudio. Licenciatura en educación primaria. Tercer semestre. México: SEP.
LA429 M48o 1999 III
México. Secretaría de Educación Pública. (1999). Observación y práctica docente III. Programa y materiales de apoyo para el estudio. Licenciatura en educación primaria. Quinto semestre. México: SEP.
LA429 M48o 2000 IV
México. Secretaría de Educación Pública. (2000). Observación y práctica docente IV. Programa y materiales de apoyo para el estudio. Licenciatura en educación primaria. Sexto semestre. México: SEP.
LB1725 M66
Moore, A. (2004). The good teacher. Dominant discourses in teaching and teacher education. London: Routledge.
LB33.5 N45
Neill, S. Classroom nonverbal communication. London: Routledge.
QC173.59.S65 N47
Nespor, J. (1994). Knowledge in motion. Space, time, and curriculum in undergraduate physics and management. London; Washington, D.C.: Falmer Press.
LB3011 T73
Programa Interdisciplinario de Investigaciones en Educación. Equipo TED (1994). Trabajo pedagógico en las organizaciones magisteriales. Santiago, Chile: Programa Interdisciplinario de Investigaciones en Educación.
LC191.4 P6618 1997
Popkewitz, S. (1997). Sociología política de las reformas educativas. 2ª ed. La Coruña: Fundación Paideia; Madrid: Morata.
Tabla de contenido
LB675.J33 R3618 2010
Ranciere, J. (2010). El maestro ignorante. Barcelona: Laertes.
LB1050 B73
Raslavsky, B. P. (1962). La querella de los métodos en la enseñanza de la lectura. Sus fundamentos psicológicos y la renovación actual. Buenos Aires: Kapelusz.
LB1507 R63
Rockwell Richmond, E., Mercado Maldonado, R. (2003). La escuela, lugar de trabajo docente. Descripciones y debates. México: Cinvestav, DIE.
LB1731 R68
Roth, W. M. (2002). At the elbow of another. Learning to teach by co-teaching. New York: P. Lang
LB1775.3.N7 R68 1997
Rousmaniere, K. (1997). City teachers. Teaching and school reform in historical perspective. New York: Teachers College Press.
LB1033.75 R44te
Sandoval Flores, E. (2008). La trama de la escuela secundaria. Institución, relaciones y saberes. México: Plaza y Valdés.
LB1028 H8318
Shagoury H. R. (2000). El arte de la indagación en el aula. Manual para docentes-investigadores. Barcelona: Gedisa.
LB45 S65 1974
Spindler, G. D. (1974). Education and cultural process. Toward an anthropology of education. New York: Holt, Rinehart and Winston.
PN98.W64 S65
Spivak, G. C. (2009). Outside in the teaching machine. New York, NY: Routledge.
LB178 T49
Tezanos, A. de (1986). Maestros, artesanos intelectuales. Estudio crítico sobre su formación. Bogotá: Universidad Pedagógica Nacional.
LB875 W35
Waller, W. W. (1967). The sociology of teaching. New York: John Wiley & Sons, Inc.
LB2832.2 A64
Warren, D. (Ed.) (1989). American teachers. Histories of a profession at work. New York: Macmillan Publisher Company; London: Collier Macmillan Publishers.
LB1719 C47 no. 57
Weiss, E. (Coord.), Block, D. (et. al.) (2006). La enseñanza. Diálogos entre distintos enfoques. México : Centro de Investigación y de Estudios Avanzados, Departamento de Investigaciones Educativas.
LB1028 W6618
Woods, P. (1998). Investigar el arte de enseñanza. El uso de la etnografía en la educación. Barcelona; México: Paidós.
LB1027 W6218
Woods, P. (1997). Experiencias críticas en la enseñanza y el aprendizaje. Barcelona: Paidós.
HM51 W66 1983
Woods, P. (1983). Sociology and the school. An interactionist viewpoint. London: Routledge & Kegan Paul.
LB1775 V3618
Van Maanen, M. (1998). El tacto en la enseñanza. El significado de la sensibilidad pedagógica. Barcelona: Paidós.
LB1044.8 D57
Young, M. y otros (1980). Distance teaching for the Third World. The lion and the clockwork mouse. incorporating a directory of distance teaching projects. London: Routledge & Kegan Paul.